Od 1 stycznia 2025 r. będzie można otrzymywać i wysyłać pisma urzędowe poprzez e-Doręczenia, czyli elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Osoby, które zdecydują się na założenie działalności po 1 stycznia 2025 r. uzyskają adres składając wniosek o rejestrację firmy w CEIDG. Dla przedsiębiorców prowadzących już działalność termin obowiązkowego wdrożenia e-Doręczeń zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG lub KRS.
Termin na wdrożenie e-Doręczeń:
• firmy, które będą rejestrować działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, założą skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji,
• firmy, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w CEIDG do 31 grudnia 2024 roku, muszą mieć adres do e- Doręczeń od 1 października 2026 roku,
• firmy, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w KRS przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.